Στο έλεος ενός ανίκανου κράτους

Ο σεισμός στην Τουρκία, εκτός από τους νεκρούς και τις καταστροφές που προκάλεσε, αποκάλυψε ότι έστω και ένας μικρότερου μεγέθους στα ελληνικά νησιά δεν θα ήταν δυνατόν να αντιμετωπιστεί με τις αναγκαίες μεταφορές διασωστών και απαιτούμενων υλικών διάσωσης. Για τον απίστευτο λόγο ότι στην ουσία οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις δεν διαθέτουν τα αναγκαία μεταγωγικά αεροσκάφη. Μόνο το πρώτο C-130, που μετέφερε τους πρώτους έλληνες διασώστες και τον εξοπλισμό τους, ήταν αξιόπλοο. Το δεύτερο παρουσίασε πρόβλημα και με την ψυχή στο στόμα πραγματοποίησε τελικά την αποστολή του στην Τουρκία. Οι υπόλοιπες μεταφορές πραγματοποιήθηκαν εκ των ενόντων από επιβατικά αεροσκάφη της Aegean. Και αυτό διότι τα υπόλοιπα μεταγωγικά του στρατού μας είναι καθηλωμένα στο έδαφος και εκτός λειτουργίας. Διαθέτουμε θεωρητικώς 13 αεροσκάφη C-130 τετρακινητήρια με δυνατότητα μεταφοράς βαρέων οχημάτων, εκ των οποίων 6 βρίσκονται ακινητοποιημένα στην πίστα της Τανάγρας, εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες, και 3 στα υπόστεγα της ΕΑΒ, ενώ ένα βρίσκεται για επισκευή στην Πορτογαλία και ένα στην Ελευσίνα ακινητοποιημένο λόγω βλάβης. Δηλαδή μόνο 2 είναι αξιόπλοα. Φαίνεται απίστευτο. Ενώ πραγματοποιούμε εξοπλισμούς προμήθειας όπλων δισεκατομμυρίων, παραμένουν οι Ενοπλες Δυνάμεις μας ουσιαστικά χωρίς μεταγωγικά αεροπλάνα απαραίτητα για μεταφορές τανκς, οχημάτων και υλικού πολέμου. Δηλαδή σε περίπτωση πολεμικής σύρραξης θα είναι π.χ. αδύνατος ο εφοδιασμός των νησιών μας με τα αναγκαία όπλα και μεταφορικά μέσα. Το ίδιο ισχύει και για το ενδεχόμενο ενός καταστροφικού σεισμού στα νησιά μας.

Πώς είναι δυνατόν οι αρμόδιες πολιτικές ηγεσίες να έχουν δείξει τέτοια αδιαφορία; Και γιατί την ανέχθηκαν αδιαμαρτύρητα οι στρατιωτικές ηγεσίες μας; Και είναι ανεκτό να διαθέτουμε μεν Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, που όμως δεν είναι σε θέση να συντηρεί τα αεροσκάφη αυτά σε πτήσιμη κατάσταση; Και έφτασε να συμβληθεί με ιδιωτική εταιρεία για να επαναφέρει τα αεροσκάφη αυτά σε πτήσιμη κατάσταση. Διαβάζω ότι υπεράνθρωπες προσπάθειες καταβάλλουν οι τεχνικοί της Πολεμικής μας Αεροπορίας στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών προκειμένου να επαναφέρουν ένα από τα C-130 σε πτητική ικανότητα, ενώ με «αγωνία» αναμένεται και ο «Ηρακλής» που συντηρείται στην Πορτογαλία. Εφτασε η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας στο σημείο να αναζητεί λύσεις στο Ισραήλ με τη μεταφορά των αεροσκαφών σε κομμάτια. Το σχέδιο τελικά ναυάγησε καθώς δεν ήταν βέβαιο ότι μετά την αποσυναρμολόγηση και κυρίως την αφαίρεση των πτερύγων θα μπορούσαν να ξαναπετάξουν. Τώρα που αποκαλύφθηκε αυτή η γύμνια σε στοιχειωδώς αναγκαίους εξοπλισμούς όπως τα μεταγωγικά αεροσκάφη, πώς θα αντιμετωπιστεί επειγόντως το πρόβλημα αυτό; Δεν διαβάσαμε τίποτα σχετικό και μάλιστα το θέμα δημοσιογραφικά κουκουλώθηκε.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Πηγή: tovima.gr

Τελευταία νέα

ΣΥΡΙΖΑ: Οι 35 υποψήφιοι ευρωβουλευτές από τον προκριματικό

Τα πρόσωπα που θα διεκδικήσουν την παρουσία τους στο...

Ισραηλινοί έποικοι σκότωσαν δύο Παλαιστίνιους στη Δυτική Όχθη

Ισραηλινοί έποικοι σκότωσαν σήμερα δύο Παλαιστίνιους στην κατεχόμενη Δυτική...

Με Ελεονώρα Μελέτη και Φρέντη Μπελέρη το ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ

Παρουσιάστηκαν οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας,  σε ειδική εκδήλωση...