Σινεμά… αλά Ιταλικά

Δώδεκα νέες ιταλικές ταινίες από τα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ – κάποιες με σημαντικά βραβεία – θα παρουσιάσει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος 21 – 27 Οκτωβρίου, μια συνεργασία της με την Cinecittà, την Πρεσβεία της Ιταλίας και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών.

Το αφιέρωμα Cinema made in Italy/Athens είναι το 2ο μετά την μεγάλη περσινή επιτυχία του πρώτου και πάλι στην Ταινιοθήκη.

Το μενού περιλαμβάνει εννέα ταινίες μυθοπλασίας και τρια ντοκιμαντέρ νέας παραγωγής – επτά από αυτές παρουσιάζονται σε ελληνική πρεμιέρα, και τέσσερις σε αθηναϊκή.

Ανάμεσα στις ταινίες που θα προβληθούν θα βρούμε και τις νέες ταινίες των βετεράνων Πάολο Ταβιάνι (Leonora Addio – μυθοπλασία) και Μάρκο Μπελόκιο (Ο Μαρξ μπορεί να περιμένει- ντοκιμαντέρ). Αρκετοί νέοι σκηνοθέτες θα παρευρεθούν στο αφιέρωμα για συζητήσεις με το κοινό, ενώ το πρόγραμμα περιλαμβάνει και την θρυλική «Περιπέτεια» του Μικελάντζελο Αντονιόνι, μία προβολή-φόρο τιμής στη σπουδαία Μόνικα Βίτι που έφυγε πρόσφατα από την ζωή.

Aναλυτικά, τι θα προβληθεί

Ξηρασία (SICCITA)

Μυθοπλασία Σκηνοθεσία Paolo Virzì

Η ξηρασία που επικρατεί στην Ρώμη εδώ και τρία χρόνια και η έλλειψη πόσιμου νερού έχει αλλάξει τη ζωή όλων. Ενώ οι αυστηροί κανόνες αυξάνουν τη δυστυχία των ανθρώπων, κάποιες περίεργες φιγούρες περιφέρονται στους δρόμους της πρωτεύουσας. Οι παρίες, οι κερδοσκόποι, τα θύματα και οι παραβάτες αποτελούν μέρος της ίδιας τραγικής εικόνας και όλοι αναζητούν το ίδιο πράγμα: τη λύτρωση (Φεστιβάλ Βενετίας – εκτός συναγωνισμού).

Ατλαντίδα (ATLANTIDE)

Docudrama. Σκηνοθεσία Yuri Ancarani

Ο Daniele είναι ένας νεαρός άνδρας από το Sant’Erasmo, ένα νησί στις παρυφές της λιμνοθάλασσας της Βενετίας. Βγάζει τα προς το ζην λόγω της επινοητικότητας του, αν και απομονωμένος από τους συνομήλικους του που ασχολούνται συνεχώς με το barchino τους (μηχανοκίνητο σκάφος). Αυτή η εμμονή επικεντρώνεται στην κατασκευή ολοένα ισχυρότερων μηχανών που μετατρέπουν τα μικρά μηχανοκίνητα σκάφη λιμνοθάλασσας σε επικίνδυνα αγωνιστικά σκάφη. Ο Daniele ονειρεύεται επίσης ένα barchino που θα σπάσει κάθε ρεκόρ, αλλά ό,τι κάνει για να κερδίσει τον σεβασμό των άλλων αποδεικνύεται λάθος. Το σημείο χωρίς επιστροφή είναι μια ανόητη ιστορία ανδρικής μύησης. Βίαιη και καταδικασμένη να αποτύχει, εκρήγνυται παρασύροντας την πόλη-φάντασμα σε ένα ψυχεδελικό ναυάγιο (Φεστιβάλ Βενετίας – Ορίζοντες)

Καλιφόρνια (CALIFORNIE) (πρώτη ταινία μεγάλου μήκους)

Μυθοπλασία. Σκηνοθεσία Alessandro Cassigoli, Casey Kauffman

Η Τζαμίλα είναι ένα πληθωρικό και ξύπνιο κορίτσι από το Μαρόκο που φαίνεται να έχει τεράστιες δυνατότητες να πετύχει σπουδαία πράγματα ή ακόμη και να προκαλέσει μεγάλες καταστροφές. Η ταινία απεικονίζει τη ζωή της από την ηλικία των 9 έως 14 ετών, στη μικρή πόλη της νότιας Ιταλίας όπου ζει, καταγράφοντας το συναρπαστικό προσωπικό ταξίδι της, μέσα από το οποίο ψάχνει να βρει τη θέση της στον κόσμο (Φεστιβάλ Βενετίας – Giornate degli Autori /Venice Days)

Σαν τις χελώνες (COME LE TARTARUGHE) (πρώτη ταινία μεγάλου μήκους)

Μυθοπλασία. Σκηνοθεσία Monica Dugo

O Daniele, η Lisa, η Sveva και ο Paolo είναι τα μέλη μιας φαινομενικά τέλειας μεσοαστικής οικογένειας που ζουν σε ένα όμορφο σπίτι στο ιστορικό κέντρο της Ρώμης. Μια μέρα ο σύζυγος αδειάζει την ντουλάπα και φεύγει. Η άδεια ντουλάπα γίνεται το καταφύγιο της Λίζα, προκειμένου να ξεπεράσει το χωρισμό. Η Sveva, η δεκαεξάχρονη κόρη, κάνει τα πάντα για να τη βγάλει από εκεί, μη δεχόμενη την αλλόκοτη συμπεριφορά της μητέρας και την ανεξήγητη για εκείνη, απουσία του πατέρα (Φεστιβάλ Βενετίας – Biennale College Cinema )

Η τρύπα (IL BUCO)

Docudrama. Σκηνοθεσία Michelangelo Frammartino

Tην περίοδο της ραγδαίας οικονομικής ανάπτυξης του ‘60, το υψηλότερο κτίριο της Ευρώπης χτίζεται στον ακμάζοντα Βορρά της Ιταλίας. Στην άλλη άκρη της χώρας, νεαροί σπηλαιολόγοι εξερευνούν το βαθύτερο σπήλαιο της Ευρώπης στην άθικτη ενδοχώρα της Καλαβρίας. Ο πυθμένας της Αβύσσου Bifurto, 700 μέτρα κάτω από τη Γη, προσεγγίζεται για πρώτη φορά. Η απόπειρα των εισβολέων περνά απαρατήρητη από τους κατοίκους ενός μικρού γειτονικού χωριού, αλλά όχι από τον ηλικιωμένο βοσκό του οροπεδίου Pollino. H ταινία εξιστορεί μια επίσκεψη στα άγνωστα βάθη της ζωής και της φύσης κάνοντας έναν παραλληλισμό μεταξύ δύο σπουδαίων εσωτερικών διαδρομών (Φεστιβάλ Βενετίας – Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής και βραβείο FEDIC)

Λεονόρα αντίο (LEONORA ADDIO)

Μυθοπλασία. Σκηνοθεσία Paolo Taviani

Ο Πιραντέλλο πέθανε αφήνοντας ακριβείς οδηγίες: ούτε κηδεία ούτε γιορτή. Τελικά έγιναν τρεις κηδείες. Η ταινία αφηγείται την ιστορία του περιπετειώδους ταξιδιού της τέφρας του Πιραντέλλο από τη Ρώμη στο Αγκριτζέντο, ανάμεσα σε ατυχήματα, συναντήσεις και οράματα. Ένα αεροπλάνο δεν απογειώθηκε λόγω παλιών δεισιδαιμονιών, ένα τρένο ταξίδεψε αργά προς το Νότο. Εν τέλει οι στάχτες του Πιραντέλλο πετάχτηκαν από έναν βράχο με θέα τη θάλασσα της Σικελίας, δημιουργώντας το σχήμα ενός καρφιού. «Το Καρφί» ήταν το τελευταίο έργο του Πιραντέλλο, εμπνευσμένο από έναν φόνο στο Μπρούκλιν και από τον χαρακτήρα του Bastianeddu, ο οποίος είχε ήδη εμφανιστεί στo έργο «Χάος» (Φεστιβάλ Βερολίνου – Βραβείο FIPRESCI) Πριν από την προβολή, θα παιχτεί ένα σύντομο βίντεο του Πάολο Ταβιάνι.

Στο περιθώριο (MARGINI) (πρώτη ταινία μεγάλου μήκους)

Μυθοπλασία. Σκηνοθεσία Niccolò Falsetti

Καλοκαίρι 2008. Τρεις φίλοι έχουν την ευκαιρία της ζωής τους: να διοργανώσουν μια συναυλία με το αγαπημένο τους punk/rock hardcore συγκρότημα. Την τελευταία στιγμή, η συναυλία καταρρέει αλλά ο Έντο, ο Ίακ και ο Μίχε δεν τα παρατάνε. Για αυτούς η πανκ είναι κάτι περισσότερο από μουσική, είναι τρόπος ζωής. Aποφασίζουν να μεταφέρουν τη συναυλία στο Γκροσέτο, την ήσυχη και συντηρητική πόλη που ζουν. Όμως οι δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην πορεία κινδυνεύουν να τινάξουν στον αέρα τη ζωή και τη φιλία τους (Φεστιβάλ Βενετίας / Εβδομάδα Κριτικής – Βραβείο Κοινού)

Ο Μαρξ μπορεί να περιμένει (MARX PUO ASPETTARE)

Ντοκιμαντέρ. Σκηνοθεσία Marco Bellocchio

Μέσα από αυτήν την ταινία με τον αινιγματικό τίτλο, ο σκηνοθέτης προσπαθεί να κατανοήσει την αυτοκτονία του δίδυμου αδελφού του σε ηλικία 29 ετών. Μια οικογενειακή τραγωδία από την οποία δεν έχει ανακάμψει ποτέ πραγματικά και που αποτελεί ταυτόχρονα πηγή ενοχής και έμπνευσης. Αναμιγνύοντας αποσπάσματα από τις ταινίες του και συνομιλίες με κοντινά του άτομα, ο Bellocchio ερευνά αυτήν την αδελφική φιγούρα που δεν σταματά ποτέ να στοιχειώνει τη φιλμογραφία του (Φεστιβάλ Καννών – Υπόψηφια για το Bραβείο Kαλύτερου Nτοκιμαντέρ)

Πριγκίπισσα (PRINCESS)

Μυθοπλασία. Σκηνοθεσία Roberto De Paolis

Η Πριγκίπισσα είναι μια νεαρή παράνομη μετανάστρια από τη Νιγηρία που πουλάει το σώμα της στα περίχωρα μιας μεγαλούπολης. Σαν μια Αμαζόνα στο κυνήγι, προστατευμένη από τους φίλους της, κινείται μέσα σε ένα πευκοδάσος που απλώνεται μέχρι τη θάλασσα, ένα μαγεμένο δάσος στο οποίο μπορεί να βρει καταφύγιο, να κρυφτεί μακριά από τη ζωή και να κερδίσει το ψωμί της. Κάθε μέρα, για να επιβιώσει, η Πριγκίπισσα πρέπει να αποφεύγει τους κινδύνους και τους συναισθηματισμούς, να ακολουθεί το χρήμα και να ξεγελά τους πελάτες της. Η ζωή της είναι μια αλληλουχία πανομοιότυπων ημερών. Ώσπου μια μέρα, ωθούμενη από μια εσωτερική δύναμη να σπάσει τα δεσμά του κυνισμού και της εκμετάλλευσης, μαλώνει με τους φίλους με τους οποίους μοιράζεται το δρόμο και συναντά έναν άντρα που θέλει να τη σώσει -πρώτα όμως θα πρέπει να σώσει τον εαυτό της (Φεστιβάλ Βενετίας – Ταινία έναρξης του τμήματος Ορίζοντες )

Μικρό σώμα (PICCOLO CORPO) (πρώτη ταινία μεγάλου μήκους)

Μυθοπλασία. Σκηνοθεσία Laura Samani

Iταλία, 1900. Το μωρό της νεαρής Άγκατα γεννιέται νεκρό κι έτσι καταδικάζεται να εγκλωβιστεί στο Καθαρτήριο. Η Άγκατα μαθαίνει για ένα μέρος στα βουνά όπου τα έμβρυα μπορούν να επανέλθουν στη ζωή για μία και μόνο ανάσα, ώσπου να βαφτιστούν και να σωθεί η ψυχή τους. Ξεκινάει ένα ταξίδι με το μικρό σώμα της κόρης της κρυμμένο σε ένα κουτί και συναντάει τον Λύγγα, ένα μοναχικό αγόρι που προθυμοποιείται να τη βοηθήσει. Γίνονται συνοδοιπόροι σε μια περιπέτεια που θα τους φέρει κοντά σε ένα θαύμα που μοιάζει ακατόρθωτο (Φεστιβάλ Καννών / Εβδομάδα Κριτικής – Υπόψηφια για το Μεγάλο Βραβείο και για τη Χρυσή Κάμερα David di Donatello – Bραβείο Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη BFI Φεστιβάλ Λονδίνου – Ειδική Μνεία)

Ο Λεγεωνάριος (IL LEGIONARIO) (πρώτη ταινία μεγάλου μήκους)

Μυθοπλασία. Σκηνοθεσία Hleb Papou

Ο Ντάνιελ, γεννημένος στη Ρώμη από Αφρικανούς γονείς, μεγάλωσε σε ένα κατειλημμένο κτίριο. Πριν από πολλά χρόνια, αποφάσισε να φύγει και να ξεκινήσει μια νέα ζωή, αλλά τώρα αναγκάζεται να επιστρέψει – αυτή τη φορά, φορώντας τη στολή ενός αξιωματικού της ιταλικής αστυνομίας και συγκεκριμένα της Μονάδας Αποκατάστασης Τάξης (ΜΑΤ). Η αποστολή του είναι να εκκαθαρίσει το υπό κατάληψη κτίριο όπου μένει ακόμα η μητέρα του μαζί με τον αδερφό του, που στο μεταξύ έγινε ο καθοδηγητής των καταληψιών. Ο Ντάνιελ, ένας μπάτσος ανάμεσα στους καταληψίες και ένας καταληψίας ανάμεσα στους μπάτσους, πρέπει να επιλέξει: είτε να παραμείνει πιστός στο σώμα του, είτε να σώσει την οικογένειά του από την έξωση (Φεστιβάλ Λοκάρνο – Βραβείου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη)

H Iστορία του Βασιλιά Κάβουρα (RE GRANCHIO) (πρώτη ταινία μεγάλου μήκους)

Μυθοπλασία. Σκηνοθεσία Alessio Rigo de Righi, Matteo Zoppis

Κάπου στην Ιταλία του σήμερα, μερικοί ηλικιωμένοι κυνηγοί αναπολούν την ιστορία του Λουτσιάνο, ενός τοπικού θρύλου, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα ζούσε ως περιπλανώμενος μεθύστακας στην Τοσκία, ένα απομακρυσμένο χωριό της περιοχής. Ο τρόπος ζωής του και η συνεχής αντίθεση του με τον τοπικό πρίγκιπα τον έχουν μετατρέψει σε έναν απόκληρο της κοινότητας. Σε μια απόλυτα εκδικητική κίνηση για να προστατεύσει (από τον άρχοντα) τη γυναίκα που αγαπά, ο Λουτσιάνο διαπράττει το ασυγχώρητο. Ο Λουτσιάνο, που οδηγήθηκε στο έγκλημα από την κακή του τύχη, βρέθηκε εξόριστος στη μακρινή Γη του Πυρός, όπου, με τη βοήθεια αδίστακτων χρυσοθήρων, αναζητά έναν μυθικό θησαυρό, αλλά και τον δρόμο του προς τη λύτρωση. Αλλά σ’ αυτή την έρημη γη, επικρατεί μόνο η απληστία και η παράνοια (Φεστιβάλ Καννών – Υποψήφια για τη Χρυσή Κάμερα στοΔεκαπενθήμερο των σκηνοθετών, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βιέννης – Βραβείο Fipresci, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Βραβείο Αργυρός Αλέξανδρος Meet the Neighbors (εξ ημισείας)

Η Περιπέτεια (L’AVVENTURA ), 1960

Μυθοπλασία. Σκηνοθεσία Michelangelo Antonioni

Η Άννα (Mόνικα Βίτι) είναι αρραβωνιασμένη εδώ και καιρό με τον Σάντρο, έναν υποσχόμενο αν και αδρανή νεαρό αρχιτέκτονα. Σε αυτό το σημείο φαίνεται πως η σχέση τους δεν θα οδηγήσει ποτέ σε γάμο. H Άννα προσπαθεί να κρύψει την απελπισία της καθώς πηγαίνουν διακοπές με το γιοτ ενός φίλου στα νησιά Λίπαρι, παίρνοντας μαζί την Κλαούντια, τη λιγότερο τυχερή φίλη της. Στη Λίσκα Μπιάνκα, μετά από καυγά με τον Σάντρο, η Άννα εξαφανίζεται. Όλες οι προσπάθειες για τον εντοπισμό της αποτυγχάνουν. Ο Σάντρο και η Κλαούντια αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να τη βρουν, αλλά σύντομα η αποτυχημένη απόπειρα αναζήτησης, προκαλεί μία ακαταμάχητη έλξη μεταξύ τους.

TΡΕΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ONLINE

• Οι ταινίες Η ιστορία του Κάβουρα, Ο λεγεωνάριος και Καλιφόρνια θα προβληθούν (και) online.

ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ

• Οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς υπότιτλους. Όλες οι ταινίες, πλην των ταινιών Λεονόρα αντίο και Η Περιπέτεια, θα έχουν και αγγλικούς υπότιτλους.

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Ηλεκτρονική προπώληση: https://tickets.tainiothiki.gr/

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tovima.gr

Τελευταία νέα

Τελικά στο Μάτι δεν έφταιγε κανείς…

Στις 23 Ιουλίου ήμουν στο σπίτι μου στο Μάτι,...

OHE: Απάνθρωπη η εντολή για εκκένωση της Ράφα

Οι εντολές του Ισραήλ για μετεγκατάσταση των Παλαιστινίων από...

Γερμανία: Ο Φρίντριχ Μερτς επανεξελέγη στην ηγεσία του CDU με 89%

O αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) Φρίντριχ Μερτς επανεξελέγη...

Τους Παξούς επισκέφθηκε ο Στέφανος Κασσελάκης

Τους Παξους επισκέφθηκε σήμερα ο Στέφανος Κασελάκης συνοδευόμενος από τον...

Ράφα: Αντίστροφη μέτρηση για την επέμβαση

Κρίσιμες είναι οι ώρες στο νότιο τμήμα της Λωρίδας...