Διχασμένη στάση της ΕΕ για τους δασμούς στα ηλεκτροκίνητα οχήματα από την Κίνα

Διχασμένη στάση της ΕΕ για τους δασμούς στα ηλεκτροκίνητα οχήματα από την Κίνα

Διχασμένη είναι η ΕΕ σχετικά με την επιβολή υψηλών αντισταθμιστικών δασμών έως 45% στα εισαγόμενα ηλεκτροκίνητα οχήματα, κυρίως από την Κίνα, που θα ισχύσουν από τον Νοέμβριο. Παρόλο που η πρόταση της Κομισιόν εγκρίθηκε από τους εκπροσώπους των 27 χωρών μελών, πέντε χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, ψήφισαν κατά και 12 απείχαν, περιλαμβάνοντας τη Ελλάδα. Ευρωπαίοι διπλωμάτες επισημαίνουν ότι δεν υπήρχε επαρκής πλειοψηφία, καθώς μόνο 10 κράτη μέλη υποστήριξαν τους δασμούς, με τη Γαλλία και την Ιταλία να είναι ανάμεσα σε αυτά.

Η απόφαση επιτρέπει στην Κομισιόν να επιβάλει δασμούς που ξεπερνούν το 10%, προκειμένου να αποκατασταθούν οι δίκαιες συνθήκες ανταγωνισμού ενάντια στους Κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι κατηγορούνται για την εκμετάλλευση μαζικών δημόσιων επιδοτήσεων από το Πεκίνο. Αν οι Βρυξέλλες καταλήξουν σε συμφωνία με την Κίνα, οι δασμοί δύνανται να ανακληθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον κλάδο, οι Κινέζοι κατασκευαστές διαθέτουν αυτή τη στιγμή μερίδιο αγοράς περίπου 1% στη Γερμανία. Ωστόσο, κερδίζουν έδαφος χάρη στην καινοτομία τους στην ηλεκτροκίνηση, εντυπωσιάζοντας με οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δεν προσφέρουν οι γερμανικές μάρκες. Η ποιότητα των κινεζικών αυτοκινήτων βελτιώνεται συνεχώς, με τις τελευταίες δοκιμές να δείχνουν ότι διαθέτουν υψηλή ασφάλεια και πλούσια χαρακτηριστικά άνεσης. Έρευνα της ADAC αποκαλύπτει ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των οδηγών είναι πρόθυμοι να αγοράσουν κινεζικό αυτοκίνητο τα επόμενα τρία χρόνια, με το ποσοστό αυτό να φτάνει το 80% για ηλεκτρικά οχήματα.

Η Γερμανία είναι μεγάλος ηττημένος από αυτήν την απόφαση, καθώς οι κατασκευαστές της φοβούνται αντιποίνων από την Κίνα, όπου εξάγουν περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεών τους. Η πρόεδρος της Ένωσης Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), Χίλντεγκαρντ Μίλλερ, δήλωσε ότι οι Γερμανοί αυτοκινητοκατασκευαστές είναι τουλάχιστον σε ισχυρότερη θέση από τις ΗΠΑ και άλλες χώρες που επιβάλλουν επίσης δασμούς.

Εκτός από τους Κινέζους κατασκευαστές, οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Volkswagen, Mercedes και BMW θα επηρεαστούν αρνητικά από τις νέες επιβαρύνσεις. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Κρίστιαν Λίντνερ, προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποφύγει την εκδήλωση «εμπορικού πολέμου» και να επιδιώξει λύσεις μέσω διαπραγματεύσεων. Ο Όμιλος Volkswagen επεσήμανε επίσης την ανάγκη για πολιτική λύση στις σχέσεις με την Κίνα, προειδοποιώντας πως οι προτεινόμενοι δασμοί δεν θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η βιομηχανία κονιάκ στη Γαλλία εκφράζει φόβους για τις συνέπειες ενός πιθανόν εμπορικού πολέμου ανάμεσα στην ΕΕ και την Κίνα, καθώς η Κίνα έχει απειλήσει να επιβάλει φόρους στα οινοπνευματώδη ποτά. Οι γαλλικές αρχές ανησυχούν ότι ο κλάδος τους θα κληθεί να πληρώσει το τίμημα αυτής της διαμάχης.

Πηγή: naftemporiki.gr