Θετικά εξελίχθηκε η αγορά θαλάσσιων ασφαλίσεων το 2023, με τα παγκόσμια ασφάλιστρα να φτάνουν τα 38,9 δισ. δολ. ΗΠΑ, καταγράφοντας αύξηση 5,9% σε σύγκριση με το 2022. Σύμφωνα με τη Στατιστική Έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Θαλάσσιων Ασφαλίσεων (IUMI), η ανάπτυξη αυτή παρατηρήθηκε σε όλες τις κατηγορίες εργασιών.
Η ασφάλιση φορτίου σημείωσε επίσης αύξηση, φτάνοντας τα 22,1 δισ. δολ. ΗΠΑ, μια άνοδος 6,2% από πέρυσι, κυρίως λόγω της υγιούς ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου. Τα ασφάλιστρα θαλάσσιων σκαφών ανήλθαν σε 9,2 δισ. δολ. ΗΠΑ, αυξημένα κατά 7,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι δείκτες ζημιών ήταν επίσης θετικοί.
Οι παράγοντες που επηρέασαν την αύξηση περιλαμβάνουν τη συνέχιση της ανόδου των όγκων και αξιών του παγκόσμιου εμπορίου, τις αυξήσεις στις αξίες των πλοίων και την άνοδο της τιμής του πετρελαίου, που ενίσχυσε τη δραστηριότητα στον υπεράκτιο ενεργειακό τομέα. Παράλληλα, η έκθεση σημειώνει ότι οι αποζημιώσεις παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, αν και οι δείκτες παρουσίασαν κάποια επιδείνωση, οφειλόμενη στον πληθωρισμό και το κόστος επισκευής.
Μια ιδιαίτερη ανησυχία σχέτιζεται με τις μεγάλες πυρκαγιές στα πλοία, ενώ η αγορά των ασφαλίστρων των υπεράκτιων ενέργειας διατήρησε επίσης την πορεία της με 4,6 δισ. δολ. ΗΠΑ το 2023. Σημαντική είναι η δήλωση του γενικού γραμματέα της IUMI, Lars Lange, ο οποίος επισήμανε ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις ενδέχεται να επηρεάσουν την αγορά στο μέλλον.
Στην έκθεση περιλαμβάνονται επίσης προβλέψεις για τη συνέχεια της αγοράς, οι οποίες συνδέονται με την πράσινη μετάβαση της διεθνούς ναυτιλίας και την αναμενόμενη αύξηση του παγκόσμιου στόλου κατά 3,8% μέχρι το 2024. Η Κίνα έχει αναδειχθεί πλέον σε κυρίαρχη δύναμη στην ιδιοκτησία του στόλου, με ποσοστό 17%, αφήνοντας πίσω την Ελλάδα που κατέχει 15%.
Πηγή: naftemporiki.gr