Οι Γεωπολιτικές Εντάσεις και ο Αντίκτυπος τους στην Παγκόσμια Ναυτιλία έως το 2027

Οι Γεωπολιτικές Εντάσεις και ο Αντίκτυπος τους στην Παγκόσμια Ναυτιλία έως το 2027

Οι γεωπολιτικές εντάσεις, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή, έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη ναυτιλία παγκοσμίως. Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου VesselsValue, η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG/LPG Carriers αναμένεται να μειωθεί, ενώ οι παραγγελίες για φορτηγά και δεξαμενόπλοια θα εμφανίσουν δυναμική. Παρά την προοπτική αύξησης των παραγγελιών, το συνολικό order book θα διαβληθεί λόγω της αύξησης των παραδόσεων.

Η κατάσταση στις αγορές και οι γεωπολιτικές συνθήκες αναδεικνύουν τη συνεχιζόμενη μείωση των εξαγωγών πετρελαίου από τη Ρωσία, καθώς η Ευρώπη στρέφεται σε προμήθειες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Λατινική Αμερική, κάτι που θα διατηρήσει υψηλά τα τονομίλια και τους ναύλους. Κατά την ανάλυση, οι επιθέσεις των Χούθι στηρίζουν διάφορους τομείς της ναυτιλίας, προκαλώντας ωστόσο και σημαντική αβεβαιότητα στον κλάδο.

Το 2024 αναμένεται μέτρια αύξηση της ζήτησης χύδην ξηρού φορτίου, καθώς οι αναπτυσσόμενες οικονομίες χαλαρώνουν τα επιτόκια και επιταχύνονται οι επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια. Στη δευτερογενή αγορά, οι τιμές των Bulk Carriers έχουν αυξηθεί σημαντικά το τελευταίο έτος, αλλά αναμένονται καθοδικές πιέσεις όταν η δραστηριότητα παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υποχωρήσει.

Αναφορικά με τα Containerships, η ζήτηση αναμένεται να έχει θετική πορεία, κυρίως λόγω του ανατολικού εμπορίου του Ειρηνικού, με εκτίμηση αύξησης κατά 3,3% ετησίως την περίοδο 2024-2027. Οι τιμές ναύλων θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα εξαιτίας των τρεχουσών συνθηκών στην Ερυθρά Θάλασσα.

Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς αερίου, η παραγωγή υγραερίου στις ΗΠΑ θα αυξηθεί με πιο ήπιο ρυθμό το 2024, αναμένοντας αύξηση 4,4%. Παράλληλα, οι πλοιοκτήτες παραγγέλνουν VLAC, με το order book να φτάνει τα 51 πλοία, αν και η εμπορική τους χρήση αναμένεται να είναι αρχικά για υγραέριο.

Συνολικά, οι αναλυτές της VesselsValue εκφράζουν ανησυχίες όσο για τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, όσο και για το μέλλον της ναυτιλίας, καθώς η ταχύτητα των εξελίξεων μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη βιομηχανία. Πηγή: naftemporiki.gr