Ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος στο κόσμο σε όρους μεταφορικής ικανότητας, με συνολική χωρητικότητα 394,97 εκατ. dwt, που αντιπροσωπεύει το 16,9% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Επίσης, η εμπορική του αξία ανέρχεται σε 11,8% του παγκόσμιου στόλου. Ακολουθεί ο κινεζικός στόλος, ο οποίος διαθέτει 309,8 εκατ. dwt και αντιπροσωπεύει το 13,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας, με εμπορική αξία 11,6% του συνόλου.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 242,36 εκατ. dwt και μερίδιο 10,4%, ενώ η αξία του στόλου της είναι 10,7% του παγκόσμιου συνόλου. Επόμενη είναι η Σιγκαπούρη με 146 εκατ. dwt και το Χονγκ Κονγκ με 135,5 εκατ. dwt, ενώ η Νότια Κορέα βρίσκεται στην έκτη θέση με 97 εκατ. dwt. Ο γερμανικός στόλος ακολουθεί με 74,4 εκατ. dwt. Στην δεκάδα κλείνουν η Ταϊβάν, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νορβηγία.
Σχετικά με τα νηολόγια, η Ελλάδα βρίσκεται στην ένατη θέση με 56,2 εκατ. dwt. Στην Ευρώπη, η κορυφαία θέση ανήκει στη Μάλτα με 102 εκατ. dwt. Στην παγκόσμια κατάταξη, η σημαία της Λιβερίας βρίσκεται στην κορυφή με 408 εκατ. dwt, ακολουθούμενη από τον Παναμά με 379 εκατ. dwt και τα Marshall Islands με 308 εκατ. dwt.
Η δυναμική της Ασίας στην ναυτιλία είναι σαφώς εμφανής, με την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και την Νότια Κορέα να έχουν σημαντική παρουσία στον παγκόσμιο χάρτη των ναυτιλιακών στόλων.
Πηγή: naftemporiki.gr