Η Κίνα κυριαρχεί στην κατασκευή πράσινων πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο

Η Κίνα κυριαρχεί στην κατασκευή πράσινων πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο

Μέσα στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, το 70% των παγκόσμιων παραγγελιών για πράσινα πλοία θα υλοποιηθεί σε ναυπηγικές γιάρδες της Κίνας, φτάνοντας συνολικά τους 87,11 εκατομμύρια τόνους νεκρού βάρους. Τα στατιστικά στοιχεία από το υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας δείχνουν ότι η αύξηση των νέων παραγγελιών για πλοία ανήλθε στο 51,9% σε ετήσια βάση, αντιπροσωπεύοντας το 74,7% του παγκόσμιου συνόλου.

Η κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πράσινων πλοίων έχει προκαλέσει αναστάτωση σε χώρες όπως η Ευρώπη και οι ΗΠΑ. Ο Vincent Guerre, διευθυντής Εμπορίου και Ανταγωνιστικότητας στη SEA Europe, τόνισε ότι η εξαγωγή αγαθών σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές βλάπτει τη ναυπηγική βιομηχανία. Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τις πολιτικές και πρακτικές της Κίνας που στοχεύουν στην κυριαρχία στους τομείς της ναυτιλίας και της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Η Κίνα διατηρεί την πρώτη θέση σε νέες παραγγελίες μεταξύ 18 σημαντικών τύπων πλοίων, χάρη στην Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group) Co Ltd, η οποία παρέδωσε 17 εμπορικά πλοία κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου και αναμένει ρεκόρ παράδοσης οκτώ πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ως το τέλος του χρόνου. Οι παραγγελίες για πλοία που χρησιμοποιούν πράσινη ενέργεια ξεπέρασαν το 57% του παγκόσμιου στόλου.

Η επαρχία Jiangsu έχει παρατηρήσει αύξηση εξαγωγών πλοίων αξίας 69,27 δισ. γιουάν (9,78 δισ. δολ.) κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024, βασιζόμενη στις πράσινες τεχνολογίες και τα πλοία υψηλής προστιθέμενης αξίας. Η συνολική ναυπηγική παραγωγή της Κίνας για τη συγκεκριμένη περίοδο αγγίζει τα 36,34 εκατομμύρια dwt, αυξημένη κατά 18,2%, καταλαμβάνοντας το 55,1% του παγκόσμιου συνόλου.

Η SEA Europe έχει προτείνει μέτρα για την αποκατάσταση του ανταγωνισμού, όπως η επιβολή προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών, προκειμένου να στηριχθούν οι ευρωπαϊκές ναυπηγικές επιχειρήσεις. Παράλληλα, η USTR αναζητά πληροφορίες και σχόλια σχετικά με την έρευνα που διεξάγει σχετικά με τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, επισημαίνοντας ότι οι εξαγωγές εμπορικών πλοίων ενδέχεται να επιδοτούν στρατιωτικές δυνατότητες της χώρας.

Πηγή: naftemporiki.gr