Στο πλαίσιο αναβάθμισης της υποδομής της, ο νέος προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2026, με προϋπολογισμό 132 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, δήλωσε ότι το έργο προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, αν και υπήρξαν προβλήματα, κυρίως με απαλλοτριώσεις. Σημείωσε ότι το 90% αυτών των ζητημάτων έχει ήδη επιλυθεί και το υπόλοιπο θα διευθετηθεί σύντομα.
Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία νέου κλάδου σιδηροδρόμου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα εντός της υπάρχουσας σιδηροδρομικής διαδρομής. Η μονή γραμμή μήκους 36 χλμ. θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως ο Ασπρόπυργος, η Ελευσίνα, το Νεράκι, η Νέα Πέραμος και τα Μέγαρα. Πέρα από τη σύνδεση με την Αθήνα και το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το έργο αναμένεται να διευκολύνει τη μεταφορά εφοδίων από τα logistics centers που αναπτύσσονται στην περιοχή, μειώνοντας παράλληλα τον φόρτο των βαρέων οχημάτων στον άξονα ΠΑΘΕ.
Ο προαστιακός θα συνδέει και άλλους σιδηροδρομικούς σταθμούς και θα διαθέτει σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και τηλεδιοίκησης. Ο κ. Τερεζάκης επισκέφθηκε πρόσφατα την περιοχή μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, για να ενημερωθεί από τον ανάδοχο σχετικά με την πρόοδο του έργου. Η ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής περιλαμβάνει την εγκατάσταση νέων υλικών, συστημάτων σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών, καθώς και Η/Μ εγκαταστάσεις στους σταθμούς.
Πηγές: naftemporiki.gr