Ο ΟΑΣΑ προχωρά σε έναν επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής με τη δημιουργία ενός νέου στρατηγικού σχεδίου μεταφορών, με απώτερο σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Στο πλαίσιο αυτού του έργου, ο στόχος είναι η ανανέωση της λειτουργίας του μεταφορικού συστήματος της πρωτεύουσας για τα επόμενα είκοσι χρόνια, εστιάζοντας στη συνεργασία των δημόσιων συγκοινωνιών, όπως λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ και Ηλεκτρικός.
Το υπάρχον δίκτυο αστικών συγκοινωνιών βασίζεται σε δεδομένα από μελέτες που πραγματοποιήθηκαν το 2009. Αυτό σημαίνει ότι οι προϋποθέσεις και οι ανάγκες που χρησιμεύουν ως βάση για την οργάνωση των συγκοινωνιών είναι πλέον ξεπερασμένες. Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι αναγκαία η ενημέρωση και η ανάλυση των σημερινών δεδομένων.
Μια κρίσιμη προϋπόθεση για τις εξελίξεις αυτές είναι η συμμετοχή των πολιτών στην εκτενή έρευνα που υλοποιεί ο ΟΑΣΑ. Η έρευνα αυτή θα αφορά τουλάχιστον 36.600 νοικοκυριά και 71.200 άτομα που χρησιμοποιούν τους επιβατικούς σταθμούς, ενώ θα περιλαμβάνει επίσης συμμετοχή από οδηγούς ταξί και εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών. Με τη συλλογή ερωτηματολογίων που θα καλύψουν το 1% των νοικοκυριών σε κάθε δήμο της Αττικής, θα συγκεντρωθούν πολύτιμες πληροφορίες για τις συνήθειες μετακίνησης καθώς και τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των κατοίκων.
«Το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών της Αττικής θα συμβάλλει στη δημιουργία ενός νέου συστήματος μεταφορών στην πρωτεύουσα, επικεντρωμένο στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες για τα επόμενα είκοσι χρόνια», δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος. Το όραμα του ΟΑΣΑ είναι τα ΜΜΜ να γίνουν η προτιμώμενη επιλογή για τις μετακινήσεις των πολιτών.
Στο πλαίσιο αυτού του στρατηγικού σχεδίου, θα παρουσιαστούν προτάσεις που θα συμπεριλαμβάνουν πρότυπα πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομους και σημεία στάθμευσης. Επιπλέον, θα ενσωματωθούν και οι πιάτσες των ταξί στον συγκοινωνιακό χάρτη.
Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ εφαρμόζει και το σύστημα ανέπαφων πληρωμών με τραπεζική κάρτα στα ΜΜΜ. Μέχρι το τέλος του έτους, όλοι οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν με τραπεζική κάρτα ή μέσω κινητού σε ακυρωτικά μηχανήματα. Έως τώρα, σε πιλοτικό πρόγραμμα στα λεωφορεία Express του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 10% των επιβατών χρησιμοποιούν ήδη αυτή τη δυνατότητα.
Ο επανασχεδιασμός περιλαμβάνει και την εξέλιξη του συστήματος προς το «account based ticketing», επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργούν λογαριασμούς και να αγοράζουν εισιτήρια, συνδυάζοντας ευέλικτα τις μεταφορές. Αυτό θα προσφέρει την ευκολία να κλείσουν διαδρομές με ταξί ή εισιτήρια για άλλες δραστηριότητες, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε ουρές.
Πηγή: naftemporiki.gr