Ηλεκτροκίνηση: Η ΕΕ βάζει τέλος στα οχήματα εσωτερικής καύσης εντός 20 ετών

Στο πλαίσιο του φιλόδοξου πακέτου της για το κλίμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει μέτρα που ουσιαστικά θα βάλουν τέλος στα βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα εντός 20 ετών για χάρη της πράσινης ηλεκτροκίνησης.

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει μεγάλες επενδύσεις για την υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας, και η ΕΕ φαίνεται πως θα ανταποκριθεί στις πιέσεις τους για τη δημιουργία δικτύου φόρτισης.

«Μέχρι το 2040, τα μοντέλα των περισσότερων κατασκευαστών θα είναι ηλεκτρικά ούτως ή άλλως» επισήμανε στο Reuters o Νικ Πάρκερ της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners, η οποία εκτιμά ότι το διάστημα 2021-25 η παγκόσμια βιομηχανία οχημάτων θα επενδύσει 330 δισεκατομμύρια δολάρια στον εξηλεκτρισμό.

«Το ερώτημα είναι αν η Ευρώπη θα προσπαθήσει να πιέσει για τη μετάβαση ή θα αφήσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες την απόφαση να επιλέξουν δρόμο» είπε.

Παραμένει ασαφές αν η πρόταση της Κομισιόν παραθέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κατάργηση των συμβατικών οχημάτων. Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, η πρόταση περιλαμβάνει δεσμευτικούς στόχους για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι οποίοι θα καθιστούν αδύνατη την πώληση οχημάτων εσωτερικής καύσης είτε από το 2035 ή από το 2040.

Ασαφές παραμένει το χρονοδιάγραμμα για τα υβριδικά οχήματα.

Το πακέτο 12 μέτρων που θα παρουσιάσει η Κομισιόν έχει ως γενικό στόχο τη μείωση συνολικών εκπομπών της ΕΕ κατά 50 με 60 τοις εκατό έως το 2030,  συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα, αντί για μείωση κατά 37,5% που προβλέπει ο υφιστάμενος στόχος.

Φόρτιση

Οι πωλήσεις οχημάτων χαμηλών εκπομπών αυξήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ παρά τη μείωση των συνολικών πωλήσεων οχημάτων λόγω της πανδημίας. Ένα στα εννέα οχήματα που πωλήθηκαν το 2021 ήταν ηλεκτρικό ή υβριδικό.

Ο πλήρης εξηλεκτρισμός δείχνει πάντως να απέχει αρκετά χρόνια. Το κόστος των ηλεκτροκίνητων μοντέλων είναι υψηλότερο και πολλοί οδηγοί αποθαρρύνονται από το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας» λόγω της έλλειψης σημείων φόρτισης.

Οι κατασκευαστές έχουν στείλει το μήνυμα ότι θα αποδεχτούν αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές μόνο εφόσον υπάρχουν μεγάλες δημόσιες υποδομές σε φορτιστές. Το μήνυμά τους φαίνεται πως έχει ληφθεί υπόψη, εκτιμά το Reuters.

Για το λόγο αυτό η Κομισιόν αναμένεται να προτείνει νομοθετική πρωτοβουλία που θα υποχρεώνει τις χώρες-μέλη να εγκαθιστούν σημεία φόρτισης ανά έναν συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων σε κεντρικούς αυτοκινητόδρομους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

Πηγή: tovima.gr

Τελευταία νέα

Νέα Αριστερά: Οι 18 νέες υποψηφιότητες για τις ευρωεκλογές

Νέες υποψηφιότητες για τις ευρωεκλογές ανακοίνωσε η Νέα Αριστερά.Στις...

Γεωργία: Άγριο ξύλο μεταξύ βουλευτών

Σκηνές χάους εκτυλίχθηκαν μέσα στο κοινοβούλιο της Γεωργίας, όταν...

Οι (θαλάσσιοι) δρόμοι της Φλόγας

Ακουγόταν πραγματικά εντυπωσιακό το σχέδιο των Γάλλων για τη...

Μπάιντεν σε Νετανιάχου: Στηρίζουμε το Ισραήλ – «Οχι» σε επίθεση κατά του Ιράν

Ο Τζο Μπάιντεν διαβεβαίωσε πως οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις...

Η Παναγία των Παρισίων είναι έτοιμη να ανοίξει τις πύλες της

Πέντε χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την καταστροφική πυρκαγιά που...