Στο 3ο Οικονομικό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής με θέμα «Η παραγωγική Ελλάδα την επόμενη δεκαετία», ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Dimand, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας της ανάπτυξης ακινήτων.
«Τα ακίνητα κάθε χρήσης σε όλο τον κόσμο είναι βασικοί παράγοντες της οικονομίας. Μπορούμε να το παρατηρήσουμε στη στεγαστική και τουριστική αγορά. Δεν έχει νόημα να υποστηρίζουμε ότι η ανάπτυξη που βασίζεται στα ακίνητα δεν έχει πολλαπλασιαστές» είπε ο κ. Ανδριόπουλος, επισημαίνοντας τη σημασία της εικόνας που προκύπτει από τον συνδυασμό διαφόρων ακινήτων.
Ο CEO της Dimand επισήμανε ότι η χώρα θα πρέπει να αποκτήσει ένα Κτηματολόγιο και ότι η διαδικασία έκδοσης αδειών θα πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά και γρήγορα. Σημείωσε ότι πρόσφατα η εταιρεία του εξέδωσε ηλεκτρονική άδεια για κτίριο 36.000 τ.μ. αξίας 200 εκατ. ευρώ, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται σε μία εβδομάδα, κάτι που πριν λίγα χρόνια φ seemed ανέκδοτο.
Ο κ. Ανδριόπουλος τόνισε επίσης ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες πρέπει να οργανωθούν καλύτερα, κυρίως όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό και τα μηχανήματα, ώστε να ενισχυθεί η παραγωγική τους ικανότητα. Αναφέρθηκε στην ανάγκη να ικανοποιηθεί η αυξανόμενη ζήτηση και να αποφευχθεί η πληθωριστική πίεση στις τιμές.
Η τεχνολογία παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στον τομέα της ανάπτυξης ακινήτων, με τον κ. Ανδριόπουλο να αναφέρει ότι οι διαδικασίες των μελετών έχουν εξελιχθεί ραγδαία, με αποτέλεσμα σχέδια που παλιότερα χρειαζόταν μήνες για να ολοκληρωθούν να γίνονται ηλεκτρονικά, βελτιώνοντας τη διαδικασία και την ακρίβεια.
Αναφορικά με τις τρέχουσες περιβαλλοντικές προκλήσεις, δήλωσε ότι η Dimand έχει υλοποιήσει το 45% των πράσινων πιστοποιημένων κτιρίων στην Ελλάδα, θεωρώντας ότι η βιώσιμη ανάπτυξη δεν αποτελεί επιπλέον κόστος, αλλά υποχρέωση για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα, με τα κτίρια να αντιπροσωπεύουν το 40% των εκπομπών.
Τέλος, ο κ. Ανδριόπουλος υπογράμμισε την ανάγκη για περισσότερη εξωστρέφεια στην ελληνική επιχειρηματικότητα, επισημαίνοντας τη σημασία της προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών στο εξωτερικό.
Πηγή: naftemporiki.gr