Φέτος, οι πωλήσεις της ελληνικής αργυροχρυσοχοΐας έχουν μειωθεί τουλάχιστον κατά 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών, Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), Πέτρο Καλπακίδη. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως στην αποτυχία του τουριστικού τομέα να επιβεβαιώσει τις υψηλές προσδοκίες που υπήρχαν. Ο κ. Καλπακίδης ανέφερε επίσης ότι η φετινή τουριστική κίνηση δεν ανταγωνίστηκε τα αναμενόμενα επίπεδα, τα οποία ανέμεναν τόσο η Κυβέρνηση όσο και οι επιχειρηματίες του κλάδου.
Επιπλέον, η κατάσταση επιδεινώνεται λόγω της υψηλής ακρίβειας στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς και της ανοδικής πορείας των τιμών του χρυσού, οδηγώντας σε πτώση και στις αγορές από το εγχώριο αγοραστικό κοινό. Ο κλάδος συνεχίζει να επισημαίνει ως διαχρονικό αίτημα την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας για κοσμήματα αξίας άνω των 1.000 ευρώ, καθώς πιστεύει ότι η συγκεκριμένη φορολογία πλήττει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού κοσμήματος σε σχέση με άλλες χώρες.
Από την άλλη πλευρά, οι κλαδικές εκθέσεις προσφέρουν μια θετική προοπτική, όπως σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ. Η 38η KOSMIMA, που θα διεξαχθεί από τις 19 έως τις 21 Οκτωβρίου στη ΔΕΘ, αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση στον κλάδο, με αύξηση εκθετών κατά 30% και ανανεωμένο διεθνές προφίλ. Στην έκθεση θα συμμετάσχουν Έλληνες και ξένοι εκθέτες, με στόχο να παρουσιαστούν οι τελευταίες τάσεις στον τομέα των κοσμημάτων και των ωρολογίων.
Κατά τη διάρκεια της φετινής KOSMIMA, θα διεξαχθεί και ο 35ος Διαγωνισμός Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος 2024, με θέμα “Μαργαριτάρι: Ένα Ταξίδι από το Χθες της Παράδοσης στο Αύριο της Καινοτομίας”, που συνδιοργανώνεται από την ΠΟΒΑΚΩ και τη ΔΕΘ-HELEXPO.
Πηγή: naftemporiki.gr