Η κατάσταση στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών το 2024

Η κατάσταση στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών το 2024

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GFK για το 8μηνο του 2024 (Ιανουάριος – Αύγουστος), η ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών παρουσιάζει αρνητικά αποτελέσματα. Η αξία των πωλήσεων έχει μειωθεί κατά 6,4% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, φτάνοντας σε τζίρο 1,9 δισ. ευρώ. Αυτή η μείωση περιλαμβάνει και τις αυξήσεις τιμών εν μέσω πληθωρισμού. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη βρίσκεται σε πτώση και οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά περιορίζουν τις προσδοκίες για ανάπτυξη στον κλάδο, αν και οι τιμές των προϊόντων παρουσιάζουν πτωτική τάση.

Προς αναζήτηση λύσεων, το πρόγραμμα «Αλλάζω Συσκευή για τις επιχειρήσεις» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει αρχίσει να επηρεάζει θετικά την αγορά, επιτρέποντας στους ελεύθερους επαγγελματίες και τις ατομικές επιχειρήσεις να αντικαταστήσουν τον παλαιό εξοπλισμό τους με ενεργειακά αποδοτικές συσκευές, βελτιώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Η επερχόμενη Black Friday της χρονιάς κεντρίζει το ενδιαφέρον των εταιρειών, καθώς ελπίζουν να καλύψουν τη διαφορά πωλήσεων σε σχέση με το 2023, με επίκεντρο τις κατηγορίες των κλιματιστικών και των ψυγείων. Στο παρόν οικονομικό κλίμα, παρατηρείται αυξανόμενος ανταγωνισμός και τάσεις συγκέντρωσης στην αγορά, όπως η εξαγορά της Μπενρουμπής από τον Όμιλο Quest. Οι αλυσίδες ανανεώνουν τις στρατηγικές τους, με κινήσεις όπως η νέα στρατηγική της Κωτσόβολος υπό την ομπρέλα της ΔΕΗ και η πολυκαναλική προοπτική της Public.

Εντός αυτού του κλίματος, η έξαρση των κινεζικών εταιρειών στον τομέα των ηλεκτρικών ειδών διαμορφώνει νέες συνθήκες ανταγωνισμού. Σημαντικές εξαγορές, όπως αυτή της ΤΕΚΑ από την κινεζική Midea, υποδηλώνουν την επιθυμία των ασιατικών κολοσσών να επενδύσουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι κινεζικές εταιρείες, με τη δυνατότητα προσφοράς ανταγωνιστικών τιμών, επενδύουν επίσης στην εξάπλωση τους σε ώριμες αγορές όπως οι ευρωπαϊκές.

Αναφορικά με τις πωλήσεις ανά κατηγορία προϊόντων, τα κλιματιστικά υπήρξαν οι μεγαλύτεροι χαμένοι, με πτώση 26,2%, ενώ οι λευκές συσκευές, όπως πλυντήρια και ψυγεία, σημείωσαν πτώση 19,8%. Αντίθετα, οι μαύρες συσκευές (τηλεοράσεις, συστήματα ήχου) σημείωσαν αύξηση 2,3%, και οι μικροσυσκευές συνέχισαν την ανοδική τους πορεία με αύξηση 5,5%.

Η όλη κατάσταση υποδεικνύει ότι οι καταναλωτές αναζητούν νέα μοντέλα εξυπηρέτησης, με κάποιες ευρωπαϊκές εταιρείες να εξετάζουν eνοικίαση ηλεκτρικών συσκευών για τους τελικούς καταναλωτές, προσφέροντας μια βιώσιμη προσέγγιση στον τομέα αυτό. Με πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη βιωσιμότητα, φαίνεται να προχωρούν και οι στρατηγικές των κατασκευαστών για καλύτερη σχέση με τους πελάτες τους και ενίσχυση της ανακύκλωσης.

Πηγή: naftemporiki.gr