Βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Σεπτέμβριο αλλά επιδείνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

Βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Σεπτέμβριο αλλά επιδείνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

Το οικονομικό κλίμα παρουσίασε βελτίωση τον Σεπτέμβριο, με τον δείκτη να φτάνει τους 110,2 βαθμούς από 106 βαθμούς τον Ιούλιο και Αύγουστο, σύμφωνα με την ΙΟΒΕ. Η ΙΟΒΕ τόνισε ότι η ενίσχυση του οικονομικού κλίματος προέρχεται αποκλειστικά από τη βιομηχανία, καθώς οι υπόλοιποι τρεις τομείς και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης παρουσιάζουν αδυναμία, με τα νοικοκυριά να είναι απαισιόδοξα σχετικά με τα οικονομικά τους.

Η βιομηχανία είναι ο τομέας που, λόγω της μεγαλύτερης εξωστρέφειας, συνδέεται πιο άμεσα με το διεθνές περιβάλλον και τις αγορές, επισημαίνοντας ότι στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό σε συμβάσεις και παραγγελίες μέσου χρόνου, οι οποίες δεν επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις τρέχουσες αβεβαιότητες. Παρά τη σημαντική επιβράδυνση της ανάπτυξης στην παγκόσμια οικονομία, φαίνεται ότι ο κύκλος ανόδου των επιτοκίων έχει ολοκληρωθεί χωρίς να οδηγήσει τις οικονομίες σε ύφεση.

Στα τουριστικά αποτελέσματα, η ΙΟΒΕ αναφέρει ότι η θερινή περίοδος κλείνει με ικανοποιητικά αποτελέσματα στον τουρισμό, που έχουν θετικές πολλαπλασιαστικές επιδράσεις σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη πληθωριστική πίεση συνεχίζει να πλήττει την καταναλωτική εμπιστοσύνη, καθώς εκδηλώνεται σε προβλήματα που έχουν τόσο δομικά όσο και εποχικά χαρακτηριστικά.

Στον τομέα του λιανικού εμπορίου, οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις ενισχύονται, με τα επίπεδα αποθεμάτων να αυξάνονται και οι προβλέψεις για τις βραχυπρόθεσμες πωλήσεις να παραμένουν σταθερές. Ωστόσο, η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει σημειώσει σημαντική υποχώρηση, καθώς οι αρνητικές εκτιμήσεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας εντάθηκαν, ενώ οι αντίστοιχες εκτιμήσεις για τη δική τους οικονομική κατάσταση ενισχύθηκαν.

Ιδιαίτερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε δραστικά τον Σεπτέμβριο, καταγράφοντας -51,3 βαθμούς, από -43,9 τον Ιούλιο. Αυτή τη στιγμή, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται ότι είναι οι πιο απαισιόδοξοι στην ΕΕ, ακολουθούμενοι από την Εσθονία και τη Σλοβενία. Στην ίδια διάρκεια, οι προβλέψεις για τις κύριες αγορές υποχώρησαν σημαντικά, ενώ η πρόθεση αποταμίευσης αυξήθηκε.

Πηγή: naftemporiki.gr