Λίγες ημέρες μετά την απόκτηση της Αττικής Οδού, η GEK Τέρνα πώλησε ποσοστό της εταιρείας Νέα Αττική Οδός Συμβούλιο σε Latsco Direct Investments Cyprus, το επενδυτικό όχημα της Μαριάννας Λάτση. Η συναλλαγή έχει συμφωνηθεί με premium 15% πάνω από την αρχική επένδυση που έχει ήδη καταβληθεί από την κατασκευαστική ομάδα, η οποία έχει κερδίσει προστιθέμενη αξία από την πρώτη ημέρα. Η συμφωνία δείχνει επίσης την εμπιστοσύνη του Ομίλου Λάτση προς τη GEK Τέρνα και τη διοίκηση που θα διαχειριστεί αυτή την σημαντική υποδομή.
Ο Latsco θα καταβάλει περίπου 77 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά του 10% της Νέας Αττικής Οδού Συμβούλιο (θυγατρική της GEK Τέρνα για την Αττική Οδό). Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 10% των ιδίων κεφαλαίων που έχει καταβάλει η κατασκευαστική ομάδα για την απόκτηση της σύμβασης παραχώρησης της αστικής οδού (671 εκατομμύρια ευρώ) συν το επιπλέον 15%.
Η GEK Τέρνα υπέγραψε ως μοναδικός μέτοχος της Νέας Αττικής Οδού Συμβούλιο στις 12 Σεπτεμβρίου τη σύμβαση παραχώρησης για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για μία περίοδο 25 ετών, με το Ελληνικό Κράτος και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα, με συνολικό κόστος 3,270 δισεκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον των παραπάνω κεφαλαίων, η GEK Τέρνα έλαβε ομολογιακό δάνειο ύψους 2,765 δισεκατομμυρίων ευρώ, με ημερομηνία λήξης στις 30 Ιουνίου ή 31 Δεκεμβρίου, προκειμένου να καταβάλει την τιμή. Στη συγκεκριμένη ομολογιακή έκδοση συμμετέχουν η Πειραιώς, η Εθνική Τράπεζα, η Eurobank και η Alpha Bank.
Για να ολοκληρώσει τη συμφωνία με τον Latsco, η GEK Τέρνα σκοπεύει να υποβάλει την αντίστοιχη αίτηση στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς οι όροι για την πώληση ποσοστού της Αττικής Οδού προβλέπονται στη σύμβαση. Μεταξύ άλλων, η κατασκευαστική ομάδα μπορεί να πουλήσει έως και 49% της Νέας Αττικής Οδού Συμβούλιο κατά τα πρώτα πέντε χρόνια. Στη συνέχεια, μπορεί να πράξει ό,τι κρίνει συμφέρον.
Εκτιμάται ότι πιθανές θα είναι και άλλες παρόμοιες συμφωνίες στο κοντινό μέλλον. Επισημαίνεται ότι η διοίκηση της GEK Τέρνα αναμένει από την Αττική Οδό EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ κατά μέσο όρο ετησίως. Πηγή: naftemporiki.gr