Η εταιρεία AS φαίνεται ότι δεν είχε την καλύτερη πορεία στο πρώτο εξάμηνο του 2024, καθώς η καταναλωτική κόπωση και η υψηλή πληθωριστική πίεση οδήγησαν σε πτώση του τζίρου κατά 3.2% (11.5 εκατομμύρια ευρώ από 11.9 εκατομμύρια ευρώ), ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 8.3% (1.5 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με 1.6 εκατομμύρια ευρώ). Παρόλα αυτά, ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευφραίμ Ανδρεάδης, διατηρεί την αισιοδοξία του για το μέλλον, καθώς προγραμματίζει σημαντική οργανική ανάπτυξη τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ρουμανία, όπου η συνεργασία με τη Jumbo αναμένεται να φέρει υψηλότερα κέρδη λόγω των αυξανόμενων ρυθμών ανάπτυξης.
Η AS επενδύει επιπλέον στη αγορά προϊόντων για μωρά, με την απόκτηση των brands Chicco, Boppy, Bebe Comfort και Safety First, αναμένοντας θετική επίδραση από το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Αυτές οι κινήσεις αναμένεται να οδηγήσουν σε βελτίωση της κερδοφορίας κατά 5% σε ετήσια βάση. Ο πρόεδρος της εταιρείας έχει αναφέρει ότι είναι πιθανή μια νέα απόκτηση τους επόμενους μήνες, ενώ η προσοχή στρέφεται και προς τα παιχνίδια για ενήλικες, λόγω των χαμηλών ποσοστών γεννητικότητας στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Η στρατηγική του Ανδρεάδη επικεντρώνεται στην ενίσχυση της περιθωριακής κερδοφορίας, μέσα από την προσφορά προϊόντων υψηλότερης προστιθέμενης αξίας, καθώς και στην επίτευξη τζίρου 50 εκατομμυρίων ευρώ εντός πέντε ετών (28.7 εκατομμύρια ευρώ το 2023). Παράλληλα, η διοίκηση επενδύει σε τουριστικά ακίνητα, κυρίως στην Κρήτη. Εν τω μεταξύ, η εταιρεία δεν έχει τραπεζικό δανεισμό, διαθέτει υψηλές ροές μετρητών και προσφέρει ικανοποιητικά μερίσματα (πάνω από 4%).
Οι ευοίωνες προοπτικές της AS έχουν επηρεάσει θετικά την τιμή της μετοχής στην Αθήνα. Η μετοχή έχει καταγράψει αύξηση 15% σε 9 μήνες και 23% σε 12 μήνες, αν και παρουσιάζει πτώση 10% από τα 17-ετή ύψη των 3.1 ευρώ. Η τρέχουσα αποτίμηση των 36 εκατομμυρίων ευρώ θεωρείται σχετικά “φτηνή”, καθώς ο λόγος P/E είναι 8x και ο λόγος P/BV είναι κάτω από 1x.
Πηγή: naftemporiki.gr