Η ναυτιλία που ανήκει σε Έλληνες παραμένει η μεγαλύτερη παγκοσμίως σε όρους μεταφορικής ικανότητας, αλλά και η πιο ακριβή σε αξία. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της UNCTAD, η ελληνική ναυτιλία στις 1 Ιανουαρίου 2024 είχε συνολική ικανότητα 394.97 εκατομμυρίων dwt, που αντιπροσωπεύει το 16.9% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Επίσης, η εμπορική της αξία φτάνει το 11.8% του παγκόσμιου στόλου.
Η Κίνα ακολουθεί στη δεύτερη θέση με στόλο 309.8 εκατομμυρίων dwt, που αντιστοιχεί στο 13.3% της παγκόσμιας τονάζ, ενώ η εμπορική της αξία καλύπτει το 11.6% του συνολικού. Η Ιαπωνία κατέχει την τρίτη θέση με 242.36 εκατομμύρια dwt, που αντιπροσωπεύει το 10.4%, με την αξία του στόλου να φτάνει το 10.7% του συνολικού. Ακολουθούν η Σιγκαπούρη με 146 εκατομμύρια dwt και το Χονγκ Κονγκ με 135.5 εκατομμύρια dwt. Στην έκτη θέση βρίσκεται η Νότια Κορέα με συνολικό στόλο 97 εκατομμυρίων dwt.
Ακολουθεί η γερμανική ναυτιλία με 74.4 εκατομμύρια dwt. Η δωδεκάδα κλείνει με την Ταϊβάν, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία. Στην εννέα θέση των κυριότερων σημαίας παγκοσμίως παραμένει η Ελλάδα, με 56.2 εκατομμύρια dwt υπό την σημαία της. Στην κορυφή των εγγραφών βρίσκεται η σημαία της Λιβερίας με 408 εκατομμύρια dwt, ακολουθούμενη από την Παναμά με 379 εκατομμύρια dwt και τις Νήσους Μάρσαλ με 308 εκατομμύρια dwt.
Πηγή: naftemporiki.gr