Η χρήση LNG από πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσιάζει σημαντική αύξηση, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να κατατάσσονται ανάμεσα στους ισχυρούς παράγοντες στον τομέα ναυπηγείων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Veson Nautical, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει 52 πλοία που θα λειτουργούν με LNG, συνολικής αξίας 13,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή η παραγγελία αντιστοιχεί στο 13,5% της κατασκευαστικής ικανότητας βάσει αριθμού πλοίων και στο 14,3% της αξίας.
Σύμφωνα με την κοινοπραξία SEALNG, μέχρι το τέλος του 2028, πάνω από 2.000 από τα 60.000 μεγαλύτερα πλοία του κόσμου θα λειτουργούν με LNG. Ενδεικτικά, το 2010 υπήρχαν μόλις 21 πλοία που χρησιμοποιούσαν LNG, ενώ σήμερα ο αριθμός φτάνει τα 590, συμπεριλαμβανομένων και των μεγαλύτερων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου. Αν προστεθούν και οι 564 παραγγελίες, συνολικά το 2028 υπολογίζεται ότι θα λειτουργούν 1.154 πλοία με LNG. Επιπλέον, υπάρχουν 772 πλοία μεταφοράς LNG σε λειτουργία, με ακόμα 341 παραγγελίες έως το τέλος του 2023.
Η SEALNG, που ιδρύθηκε το 2016 και περιλαμβάνει μεγάλης κλίμακας εταιρείες όπως ναυτιλιακές, λιμένες και προμηθευτές, αναφέρει ότι τα πλοία που λειτουργούν με LNG αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το 2% του παγκόσμιου στόλου. Εάν συμπεριληφθούν και τα πλοία σε παραγγελία, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 4% βάσει αριθμού και στο 6% σε όρους dead weight tonnage (DWT).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του DNV, τα πλοία διπλού καυσίμου LNG αποτελούν το ένα τρίτο των παραγγελιών. Αυτή τη στιγμή, η διαθέσιμη υποδομή για υποστήριξη πλοίων διπλού καυσίμου LNG περιλαμβάνει 185 λιμάνια, με περίοδο ανάπτυξης άλλων 50 λιμανιών το επόμενο έτος.
Έλληνες ναυτιλιακοί πράκτορες ανέφεραν στην “Καθημερινή” ότι τα σχέδια των Ελλήνων πλοιοκτητών περιλαμβάνουν την κατασκευή μεγάλων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου που μπορούν να λειτουργούν με LNG, με προβλεπόμενη παράδοση το 2027. Η ναυτιλιακή εταιρεία Xclusiv έχει ήδη παραγγείλει 14 πλοία διπλού καυσίμου LNG μέσω ελληνικών συμφερόντων, όπως η Capital Executive Ship Management Corp, η Navios Maritime Partners και η Euroseas Ltd.
Ο πρόεδρος της SEA-LNG, Peter Keller, τόνισε ότι είναι θετικό το γεγονός ότι τόσοι πολλοί πλοιοκτήτες επιλέγουν LNG, το οποίο σήμερα είναι η μόνη πρακτική και ρεαλιστική εναλλακτική επιλογή καυσίμου. Το LNG έχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές θειικών οξειδίων (SOx) και οδηγεί σε μείωση έως και 95% των εκπομπών αζώτου (NOx) καθώς και έως 23% γενικών εκπομπών ρύπων.
Πηγή: naftemporiki.gr