Η νέα πολιτική περίοδος 2024-2029 στην Ευρώπη προσφέρει μια ευκαιρία για ανανέωση και ενίσχυση σε όλους τους τομείς. Το γεγονός ότι Έλληνες εκπρόσωποι καταλαμβάνουν κρίσιμες θέσεις στα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. αναδεικνύει την ανάγκη για πολιτική αφύπνιση και πρωτοβουλίες που θα κλείσουν την απόσταση μεταξύ των ελληνικών και των ευρωπαϊκών πραγματικοτήτων στον τομέα των οδικών μεταφορών. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει να συνεργαστούν για τη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου και το όφελος των πολιτών.
Αντιλαμβανόμενοι τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης, η Ε.Ε. έχει θέσει προτεραιότητες που περιλαμβάνουν ένα σχέδιο για καθαρή βιομηχανία, απανθρακοποίηση και βελτίωση των συνθηκών εργασίας στον τομέα των μεταφορών. Σημαντική είναι η προσέλκυση εργαζομένων με κατάλληλες δεξιότητες, κάτι που μπορεί να συμβάλει στη λύση των κοινωνικών ζητημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, όπως η έλλειψη οδηγών.
Η Ελλάδα διατηρεί στρατηγική θέση στους τομείς της Ναυτιλίας και του Τουρισμού, γεγονός που συνέβαλε στην εκλογή σημαντικών εκπροσώπων της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως η Ελίζα Βόζενμπεργκ και η Έλενα Κουντουρά. Αυτές οι θετικές εξελίξεις σε επίπεδο Ε.Ε. επιτρέπουν στις ελληνικές αρχές να προωθήσουν τα συμφέροντα του κλάδου των οδικών μεταφορών και να φέρουν τα θέματα του τομέα ψηλότερα στην ατζέντα.
Παρ’ όλα αυτά, το ελληνικό υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών φαίνεται να επικεντρώνεται κυρίως σε υποδομές, παραμελώντας τον κλάδο των οδικών μεταφορών, κάτι που έχει δημιουργήσει ανταγωνιστικά μειονεκτήματα για τους Έλληνες μεταφορείς στην ευρωπαϊκή αγορά.
Στο πλαίσιο αυτό, απαιτείται ολιστική προσέγγιση που θα ενσωματώνει τις ανάγκες οικονομίας και κοινωνικής ευημερίας. Η IRU έχει ήδη δημοσιεύσει το EU Manifesto, έναν οδικό χάρτη που επικεντρώνεται στο τρίκοσμο των Ανθρώπων, Περιβάλλοντος και Ευημερίας, και προτείνει στρατηγικές για την αναβάθμιση του τομέα.
Η πρόσκληση της IRU για δράση θα παρουσιαστεί σε ειδική εκδήλωση στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου θα επισημανθούν οι απαιτούμενες ενέργειες για την ανανέωση του στόλου, τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, προκειμένου να επιτευχθεί μια πιο βιώσιμη και καινοτόμα προσέγγιση στην πολιτική του τομέα.
Πηγή: naftemporiki.gr